Jack Sparrow

Jack Sparrow:
Jack Sparrow jest członkiem Trybunału Braci, Pirackich Lordów Siedmiu Mórz. Potrafi być zdradliwy i niebezpieczny, ale z licznych opresji wychodzi cało dzięki sprytowi i próbom negocjacji, częściej niż przez użycie broni czy siły. Za wszelką cenę stara się unikać niebezpiecznych sytuacji i walczy tylko w razie konieczności. Sparrow pojawia się w pierwszej części, kiedy próbuje odzyskać swój statek - Czarną Perłę, od buntowniczego pierwszego oficera - Hektora Barbossy , próbuje uniknąć spłaty swojego długu wobec legendarnego Davy'ego Jonesa, jednocześnie walcząc przeciw Kompanii Wschodnioindyjskiej. 

Historia:

Kapitan Jack Sparrow został piratem przez przypadek, nie planował tego od początku. Kiedyś pracował dla Kompanii Wschodnioindyjskiej. Był kapitanem "Złej Wiedźmy" i służył pod rozkazami lorda Cutlera Becketta. Kazał mu przewozić niewolników, ale on zamiast to zrobić uwolnił ich. Beckett jednak dowiedział się o tym, kazał spalić i zatopić jego statek - " Złą Wiedźmę", a Jacka zrobił piratem, wypalając mu "P" na nadgarstku. Wówczas Sparrow wszedł w komitywę z Davy Jonesem, kapitanem "Latającego Holendra". Wynegocjował z nim, że wyciągnie mu on "Wiedźmę" z głębin. Zapłatą miało być 100 lat służby na "Latającym Holendrze" po 13 latach dowodzenia na "Złej Wiedźmie", którą Jack przechrzcił na Czarną Perłę. Jones podniósł statek z dna, a Jack używał okrętu do swoich celów.

Lecz nie długo żył jako pirat-kapitan. Po dwóch latach dowodzenia „Czarną Perłą” jego pierwszy oficer Hector Barbossa dowiedział się o Isla de Muerte i skarbie. Zażądał, by kapitan wskazał drogę do wyspy i skarbu. Jack to uczynił. Wówczas Barbossa wzniecił bunt, porzucił Jacka na bezludnej wyspie i wykorzystywał „Czarną Perłę” do własnych celów. I tak przez 10 lat "Perła" była postrachem Karaibów i ustępowała tylko najpotężniejszym okrętom. Jednakże za przejęcie przeklętego skarbu na Isla de Muerta Barbossa i jego załoga stali się upiorami.

 Wyposażenie:
Jack nosi ubrania ze wszyskich zakątków świata.
Nieważne, czy jest to jedwabna chusta z Singapuru
czy pas na pistolety z Port Royal, z pewnością za nie nie 
płacił.
Mądrala:
Choć Jack jest uzbrojony po złote zęby,rzadko potrzebuje czegoś więcej niż sprytu,by osiągnąć swój cel.  

Na nieznanych wodach:

Sądowa sztuczka:
Jack nie unika rozpraw sądowych.
  Wręcz przeciwnie - ten spryciarz przybywa do sal sądowej przebrany za sędziego, by wydać na siebie 
wyrok ! Jack skazuje siebie na dożywocie, ale -to jasne - 
że ma już plan ucieczki.
 
Pamiątki po przygodach:
Każdy warkoczyk i każdy koralik wpleciony we włosy
Jacka to pamiątka po przygodzie.
  
Ważne fakty:
  • Jack rozpoczyna swą przygodę 
  bez statku i załogi.
  • Jest jest jedynym człowiekiem
który kiedykolwiek wydał
na siebie wyrok.
  • Jego pamięci powierzono drogę
do Fontanny Młodości.
  • Zrobi wszystko by odzyskać 
''Czarną Perłę''.


 

1 komentarz: